۲ اسفند ۱۳۸۵، ۱۰:۰۳

دستور 6 ماده ای رئیس جمهور ؛ از ابلاغ تا اجرا (5) / معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید خبر داد:

جانبازان منتظر باشند، مقدمات اجرایی شدن نامه رئیس جمهور در حال انجام است

جانبازان منتظر باشند، مقدمات اجرایی شدن نامه رئیس جمهور در حال انجام است

به رغم گذشت بیش از یک ماه از صدور دستور مستقیم رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت کاهش درصد جانبازی ، خبرهای رسیده حاکی از آن است که این نامه تا کنون در سیر اداری قرار نگرفته است.

معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تعلیق دستور رئیس جمهور را تکذیب می کنیم.

دکتر عراقی زاده افزود: اجرایی شدن یک نامه مرحله هایی دارد که ممکن است به طول انجامد . نامه رییس جمهور مقدماتش در حال انجام است . این نامه دستوری نیست که یک هفته ای قابل انجام باشد .

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید با اشاره به دستور دکتر محمود احمدی نژاد تصریح کرد: به دلیل موارد بالا ، این نامه در حال حاضر اجرایی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر ، دکتر اسکندری رئیس کمسیون پزشکی بنیاد شهید نیز که مستقیما با موضوع نامه دکتر احمدی نژاد در راستای "بازگرداندن درصد کاهش یافته جانبازان" مرتبط است ، از هرگونه اعلام گزارشی مبنی بر اجرایی یا معلق ماندن دستور مستقیم رییس جمهور خودداری کرد .

شایان ذکر است بنا بر اظهارات دکتر مجتبی رحماندوست مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران، فقط در سال 84 حدود پنج هزار نفر از جانبازان دچار کاهش درصد شده‌اند که اکثریت آنها را جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان تشکیل می‌دهند. و از آنجا که بخشی از دستور ریاست محترم جمهوری درخصوص دارو و درمان ایثارگران است و نیز کاهش درصد جانبازی ارتباط مستقیم با دریافت خدمات از سوی ایثارگران دارد لذا بدیهی است وضعیت جسمی جانبازان مذکور تعجیل در اجرای این دستور را ایجاب می‌کند.

همچنین گفتنی است با توجه به طفره رفتن مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعلام وضعیت رسیدگی به امور جانبازان (پس از ابلاغیه جدید) هنوز هیچ خبر رسمی از روند اجرای دستور شش ماده‌ای رئیس جمهور منتشر نشده است.

کد خبر 447699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha